-
رسانه بیلبورد
دوشنبه 2 آبان 1390 01:47
رسانه بیلبورد احتمالاً شما هم ایمیلهایی با عنوان تصاویر جالب دریافت کردهاید که به طور مثال تبلیغ یک کالا را با بیلبورد نشان میدهد. شاید حسرت خوردهاید که چرا در ایران چنین تبلیغاتی را در بیلبورد نمیبینید. یکی از مشکلات در این میان ناشناخته ماندن بیلبورد به عنوان یک رسانه است. این پرونده قصد دارد که بیلبورد را به...
-
روابط عمومی بالا وپائین!
دوشنبه 2 آبان 1390 01:44
روابط عمومی بالا وپائین روابط عمومی را حرفهای تعریف می کنند که هنر، فن و علم مردمداری است. آن را یکی از اَعمال مدیریت میخوانند که مدیر به کمک آن افکار عمومی را تجزیه و تحلیل میکند و برنامه های ارتباطی یک سازمان را تدوین و به اجرا میگذارد. هنر و خلاقیت در روابط عمومی باید از ویژگیهای زیباشناختی و نوآوری برخوردار...
-
مزایای تبلیغات اینترنتی
پنجشنبه 13 مرداد 1390 15:46
مزایای تبلیغات اینترنتی تبلیغ در اینترنت مزیتهای زیادی نسبت به تبلیغات سنتی دارد که از آن میان میتوان موارد زیر را نام برد: ایجاد ارتباط دوطرفه: تبلیغات اینترنت ی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد میکند. مخاطبان نه تنها تبلیغات را دریافت میکنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سئوالات خود را در مورد محصولات...
-
پنج قاعده تهیه آگهی یا تبلیغات اینترنتی
پنجشنبه 13 مرداد 1390 15:43
پنج قاعده تهیه آگهی یا تبلیغات اینترنتی در تهیه یک آگهی یا تبلیغ و تبلیغات برای فروش اینترنتی باید پنج قاعده کلی زیر را رعایت کرد : ۱- یک آگهی فروش یا تبلیغ و تبلیغات خوب باید خوانندگان را جذب کند . ۲- این آگهی یا تبلیغ و تبلیغات باید برای کاربران خسته کننده نبوده، در کوتاهترین شکل ممکن هدف خود را بیان کند . ۳- پیام...
-
ویژگی های بنر تبلیغاتی موثر
پنجشنبه 13 مرداد 1390 15:41
ویژگی های بنر تبلیغاتی موثر به این سوال به دو صورت می توان جواب داد. اولین جواب، پاسخی کوتاه است: بله هنوز موثرند. اما دومین جواب کامل تر است:اگر تبلیغات خود را اصولی طراحی کنید و در جای مناسب قرار دهید موثر هستند. این به آن معنی است که نمی توان به اولین شرکت تبلیغاتی اعتماد کرد و تصور کرد که با پرداخت مبلغی ناچیز،...
-
روش های ارتقای سایت SEO
پنجشنبه 13 مرداد 1390 15:39
روش های ارتقای سایت SEO تا کنون هیچ کدام از موتورهای جستجو نتایجشان را با یک روش قالب بندی باز ارائه نکرده اند. وب سایتها اکنون قدرت جستجوی هر دو این موتورهای جستجوی قدرتمند را در دسترس دارند . استفاده از مجموع نتایج این موتورها در یک وب سایت می تواند نتایج قوی یک جستجو از هردو شرکت را ثمر بخشد درحالی که جداگانه هم...
-
راهکار برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی
پنجشنبه 13 مرداد 1390 15:31
راهکار برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی اینترنت برای اولین بار بهعنوان رسانهای برای انجام امور دفاعی و یا ارتباطات دانشگاهی مورد استفاده قرار میگرفت . اما امروزه اینترنت با تغییرات گستردهای روبهرو شده بهطوری که استفاده از اینترنت برای انجام امور رفاهی و خرید مایحتاج نیز افزایش یافته است و پیشبینی میشود که در...
-
بازاریابی اینترنتی
پنجشنبه 13 مرداد 1390 15:27
بازاریابی اینترنتی بازاریابی اینترنتی در اصل هنر استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی در وب و تکنیک های ترویج و اطلاع رسانی در اینترنت برای مدیریت جریان فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت می باشد. سه ابزار اصلی برای مدیریت بر بازارهای اینترنتی عبارتند از: ۱) رتبه بندی موتورهای جستجو ۲) تبلیغات و آگهی های اینترنتی ۳) گسترش...
-
نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی
پنجشنبه 13 مرداد 1390 15:23
نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی تحقیقات ثابت کرده است که مشتریان هر روز بیشتر از قبل به ارزش بازاریابی الکترونیکی پی برده وحتی این روش را به دیگر روش های بازاریابی ترجیح می دهند راهکارهای مناسب برای آنکه مشتریان پیام های الکترونیکی شما را بخوانند تحقیق اخیر Doubleclick در سال ۲۰۰۴ با عنوان” ارسال پیام های...
-
مدیریت کسب و کار
پنجشنبه 13 مرداد 1390 15:17
مدیریت کسب و کار موفقیت هر کسب و کار رابطه نزدیکی با چگونگی صحیح کنترل کردن آن امور آن دارد: در واقع مدیریت صحیح کسب و کار موجب رشد آن میشود . مدیریت کسب و کار را نباید صرفا یک عمل آکادمیک محسوب کرد. مدیریت واقعی در بر گیرنده هدایت قوی، رفتار مثبت، دانش کسب و کار و مهارتهای مناسب فردی است. مدیرت در حقیقت هدایت افراد،...
-
چرا کارکنان گوگل دمپایی به پا می کنند؟
پنجشنبه 6 مرداد 1390 03:58
یکی از دلایل موفقیت شرکت هایی مثل گوگل توجه متقابل سازمان به کارکنان و کارکنان به سازمان می باشد آنچنان که در این مقاله می بینید : زمانی که سر آشپز معروف گوگل، معروف به شف چارلی، در سال 1999 در گوگل استخدام شد کارمند شماره 40 بود و تنها برای کمتر از 50 گوگل غذا می پخت اما در ماه می 2005 که گوگل را - بمنظور تاسیس...
-
برند چیست ؟
جمعه 10 تیر 1390 06:42
برند چیست ؟ یک نام،اصطلاح،علامت،سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنهاکه قصد آن مشخص کردن کالاو خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز تفاوت گذاری بین آنها میان سایر رقباست. برند چیست ؟ یک نام،اصطلاح،علامت،سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنهاکه قصد آن مشخص کردن کالاو خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز تفاوت...
-
یکصد و بیست فرمان برای مدیریت ... 120 order for management
جمعه 10 تیر 1390 06:28
با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید 1 - قاطع،امامهربان باشید. 2- جدی ،امالطیف باشید. 3- در انجام کارها روی شیوهای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاهتر و بهتری شما را به مقصد برساند. 4- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما...
-
اندیشه های بزرگ در مدیریت
جمعه 10 تیر 1390 06:17
(تیلور اولین کسی بود که انسان را در هنگام کار مورد مطالعه قرار داد و کتاب « مدیریت علمی» را منتشر کرد و با انتشار این کتاب، مدیریت علمی به وجود آمد و از آن پس قدرت تولید نیروی کار صد برابر شده است.) فصل اول: مدیریت علمی موجب فراوانی می شود: مدیریت علمی وسیله نیرومندی برای ریشه کن کردن فقر است. 1- مدیریت علمی چیست؟...
-
تفاوت رهبری و مدیریت در سازمان
یکشنبه 5 تیر 1390 04:05
در یک سازمان با وجود تفاوت عمده بین «رهبری» و «مدیریت»، ارتباط تنگاتنگى بین آن دو وجود دارد؛ یک رهبر مى تواند مدیر باشد و یک مدیر نیز مى تواند «رهبری» کند. عکس این قضیه نیز صادق است؛ یعنى یک فرد مى تواند داراى هنر «رهبری» باشد بدون اینکه قادر باشد هدفهاى سازمانى را تحقق بخشد (مدیر نباشد) و یا اینکه یک فرد ممکن است...
-
درس هایی بزرگ از مدیران بزرگ
یکشنبه 5 تیر 1390 03:48
پنج درس از کوین رابرتس ( مدیر عامل ساعتچی اند ساعتچی) درباره تبلیغ در شبکه جهانی 1. یادتان باشد هیچ رسانه ای جانشین دیگری نشده . صحبت یا این یا آن نیست . روزنامه و رادیو با آمدن تلویزیون از میدان به در نشدند ، تلویزیون هم با آمدن اینترنت به در نخواهد شد . 2. بنگاه های بزرگ حرف از ایجاد رابطه می زنند ، نه فقط انتقال...
-
درس هایی بزرگ از مدیران بزرگ
یکشنبه 5 تیر 1390 03:46
پنج درس از جف بزوس ( بنیانگذار و مدیر عامل بنگاه آمازون دات کام) درباره مدیریت زمان در جهان پرهیاهو 1. سه شنبه ها و پنچ شنبه ها جلسه نگذارید . فقط به کارهای خودتان برسید . 2. روزمره گی را بشکنید . به مغازه ها سر بزنید . پایگاه اینترنتی خود را وارسی کنید . از روی داده های ناگهانی پند بگیرید . 3. تند کار کنید ، کژی ها...
-
درس هایی بزرگ از مدیران بزرگ
یکشنبه 5 تیر 1390 03:45
پنج درس از امیلی وودز ( مدیر عامل J. CREW ) برای دوام در بازار شلوغ 1 . مشکل مشتری را حل کنید : ما اولین کسی بودیم که لباس شنای دو تکه را از نظر اندازه جداگانه به فروش گذاشتیم . من خودم هنگام بلوغ همیشه با این مشکل روبه رو بودم. 2. از پیروزی یک کالا عنان از کف ندهید ، باعث سرگردانی می شود . حتماً دوست ندارید بعد از یک...
-
درس هایی بزرگ از مدیران بزرگ
یکشنبه 5 تیر 1390 03:41
پنج درس از تینا براون ( مدیر و سردبیر مجله (Talk درباره بازاریابی 1. به ذوق خود اعتماد کنید . من به همه گوش می دهم ... اما معمولاً به خود بر می گردم ، و می کوشم با فکر اولم ارتباط برقرار کنم . 2. هویت دیداری نیرومند داشته باشید ... کنار هم گذاشتن خرده ریز این و آن ، دردی دوا نمی کند. 3. مهمانی بدهید . در آغاز نشر یک...
-
درس هایی بزرگ از مدیران بزرگ
یکشنبه 5 تیر 1390 03:40
پنج درس از سا ن فورد ویل ( یکی از دو مدیر عامل سیتی گروپ ) درباره پیروزی ادغام 1. در ادغام ، بیش از حالت عادی ، در تصمیم گیری شتاب کنید. این موجب می شود افراد خوب را از دست ندهید و در عین حال ، همگان پیام شما را دریافت کنند. 2. طرف مقابل و افراد آن را محترم دارید . با افراد صحبت کنید ، در دسترس باشید ، به پرسش های...
-
درس هایی بزرگ از مدیران بزرگ
یکشنبه 5 تیر 1390 03:37
· پنج در س از جرگن شرمپ ( مدیر عامل دیملر کرایسلر) درباره مدیریت ادغام های بسیار کلان 1. مواظب باشید خطرات تساهل بیش از حد باشید . 2. از همان اول کار، موضوعات ناخوشآیند را یه میان آورید . 3.بسیار بهتر است سریع کارکنید ، وگه گاه مرتکب اشتباهی هم بشوید ، تا این که لخت باشید . 4. وقتی هوای تغییر از سر افراد بیفتد ، خیلی...
-
درس هایی بزرگ از مدیران بزرگ
یکشنبه 5 تیر 1390 03:35
پنج درس از جان چمبرز(مدیر عامل سیسکو) درباره مدیریت رشد 1. مشتری را در کانون فرهنگ سازمانی خود جای دهید . درآمد کارکنان سیسکو رابطه مستقیم با میزان خشنودی مشتری دارد. 2. به یکایک کارکنان اختیار دهید . بهره وری بالا می رود و ماندگاری افراد بهتر می شود . 3. با تحول ، شکوفا شوید . 4. کار تیمی نیاز به ارتباط دو جانبه و...
-
در روزگاری کهن
یکشنبه 5 تیر 1390 03:24
در روزگاری کهن پیرمردی روستا زاده ای بود که یک پسر و یک اسب داشت . روزی اسب پیرمرد فرار کرد و همه همسایگان برای دلداری به خانه اش آمدند و گفتند : عجب شانس بدی آوردی که اسب فرار کرد ! روستا زاده پیر در جواب گفت : از کجا میدانید که این از خوش شانسی من بوده یا بد شانسی ام ؟ و همسایهها با تعجب گفتند ؟ خب معلومه که این...
-
حاصل عمر گابریل گارسیا مارکز در 15 جمله
سهشنبه 17 خرداد 1390 17:31
حاصل عمر گابریل گارسیا مارکز در 15 جمله 1. در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر میدانند، و گاهی اوقات پدران هم. 2. در 20 سالگی یاد گرفتم که کار خلاف فایدهای ندارد، حتی اگر با مهارت انجام شود. 3. در 25 سالگی دانستم که یک نوزاد، مادر را از داشتن یک روز هشت ساعته و پدر را ازداشتن یک شب هشت ساعته، محروم میکند. 4....
-
۵۰ عامل شکست بازاریابی
شنبه 14 خرداد 1390 12:59
موفقیت چیست؟ شکـست چیست؟ شکست” نقطه ی مقابل “موفقیت” نیست. ترجیحاً باید اظهار داشت که بهتر است نقطه ی متضاد موفقیت را عواملی نظیر بی تفاوتی و سهل انگاری در نظر بگیریم چراکه بی تفاوتی و بی مسئولیتی می تواند ما را در جاده توهم و بی میلی قرار دهد. در این شرایط بیهوده تلاش می کنیم و اهداف غیر واقعی برای خود قائل می شویم و...
-
بازار یابی و تحول در مدیریت
شنبه 14 خرداد 1390 12:55
عموما در سازمانهای سنتی و سلسله مراتبی که مدیریت بازاریابی پیرو دیدگاه «فرماندهی و کنترل » است، تنها مقدار بسیار ناچیزی از ظرفیت بازار هدف به کار گرفته میشود. امروزه کسب و کارها در دورهای به سر میبرند که هر سازمانی نتواند سریعتر، ارزانتر و با کیفیت بالاتر از رقبای جهانی خود به تولید کالا یا خدمات بپردازد، از صحنه...
-
دختر زیبا در میهمانی و روش های بازاریابی
شنبه 31 اردیبهشت 1390 15:54
در دانشگاه استنفورد، استاد در حال شرح دادن مفهوم بازاریابی به دانشجویان خود بود: * شما در یک مهمانی، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، بلافاصله میرین پیشش و می گین ":من پسر ثروتمندی هستم، با من ازدواج کن" به این میگن بازاریابی مستقیم * شما در یک مهمانی به همراه دوستانتون، یک دختر بسیار زیبا...
-
روشهای بودجه بندی فعالیت های تبلیغاتی
پنجشنبه 29 اردیبهشت 1390 22:15
روشهای بودجه بندی فعالیت های تبلیغاتی وضعیت مالی سازمانها و دستورالعملهای مالی موجود را مدیر مالی در سازمان کنترل می کند. هزینه های مرتبط با برنامه های تبلیغاتی نیز همانند سایر هزینه ها، در معرض این کنترلها قرار دارند. اجرای یک برنامه تبلیغاتی مستلزم صرف هزینه است، بدین رو تبلیغات به عنوان یکی ازسرفصلهای هزینه های...
-
تبلیغات و برنامه تبلیغاتی
پنجشنبه 29 اردیبهشت 1390 22:09
تبلیغات و برنامه تبلیغاتی یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. موفقیت یا عدم شکست بسیاری از سازمانها و شرکتها نیز در گرو فعالیتهای تبلیغاتی آنهاست. تبلیغ، راهی برای رساندن پیام به مخاطبان مورد نظر تعریف شده است. اما سوالی که مطرح میشود این است که چگونه باید تبلیغ کنیم تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا...
-
برنامه تبلیغاتی یکپارچه (کمپین)
پنجشنبه 29 اردیبهشت 1390 22:02
برنامه تبلیغاتی یکپارچه (کمپین) در مدیریت تبلیغات، مجموعه عملیات برنامه ریزی شده برای تبلیغ کردن یک موسسه یا کالاهای آن را برنامه تبلیغاتی Advertising campaign یا کمپین تبلیغاتی می گویند. “برنامه تبلیغاتی Advertising campaign” توسط یک “دفتر تبلیغاتی” (یا یک شخص یا گروه که وظایف دفتر تبلیغاتی را انجام می دهد) تدوین و...